HÝČKEJTE SVÉ PŮLKY



Hýžďové svaly se podílejí na vzpřímeném postoji, správném držení pánve, zajišťují ovládání kyčelního kloubu a pokud se jim dostatečně věnujete, zajistíte si obdiv okolí. Krásný kulatý zadeček je totiž sexy a pro nejednoho muže i ženu je zásadní erotogenní zónou. Jeho posílení je důležité nejen kvůli vzhledu, ale může být také prevencí onemocnění. Pusťte se proto do zdravého životního stylu a cvičte.

„Ženské pozadí je symbolem atraktivity již tisíce let. Muži své pohledy s oblibou upínají na ženy s postavou ve tvaru přesýpacích hodin. Podvědomě jsou přitahováni k ženám s úzkým pasem, širšími boky a zaoblenými hýžděmi. Poměr mezi pasem a boky je podprahově informuje o plodnosti, zdraví a věku ženy. Čím je rozdíl mezi pasem a boky nižší, tím nižší je i vnímaná fyzická atraktivita a současně i plodnost ženy," vysvětluje v publikaci Pozadí v popředí docentka klinické psychologie Laura Janáčková.

Máte-li oslabené hýžďové svaly, ozve se bolest v bedrech, což je v dnešní době, kdy mnoho lidí v práci sedí, zcela běžné. Při cvicích zaměřených na hýždě je vhodné vyhýbat se častým chybám. Například prohýbání v zádech, kdy můžete nevhodně zapojovat bederní vzpřimovače, nebo naopak zakulacování zad. Dále to může být přetěžování kloubů (například při výpadech, dřepech a zvedání externí váhy) a špatné dýchání. Cvičit by se mělo komplexně, aby se zapojil malý, střední i velký hýžďový sval. Jednotlivé cviky by se měly provádět pomalu a tahem. K docílení zdravého a pevného zadečku, není třeba tahat činky (právě naopak, u některých onemocnění se zvedání těžkých věcí nedoporučuje) nebo spěchat a chtít výsledky hned. 


Jako prevence hemoroidálního onemocnění je vřele doporučován běh, plavání nebo nordic walking.

Než samotný problém vyřešíte, můžete při sportu využít například vazelínu, která sníží riziko podráždění v oblasti konečníku.

Samozřejmostí by pak měla být důkladná hygiena.

O onemocnění si přečtěte více na www.zpatkydosedla.cz.


Nejlepší cestou, jak zmírnit projevy hemoroidálního onemocnění, je prevence, která zahrnuje pravidelnou konzumaci vlákniny, dostatek tekutin a vhodné pohybové aktivity. 

Velmi často se můžeme setkat s názorem, že jsou hemoroidy „nemocí cyklistů".

„Ano, cyklisté hemoroidálním onemocněním opravdu mohou trpět, ale vzhledem k tomu, že je v dnešní době k dostání nespočet anatomicky upravovaných cyklistických sedel, není nutné tuto nemoc primárně vztahovat k tomuto sportu. Naopak bych řekla, že daleko více trpí vzpěrači," říká MUDr. Soňa Hořínková.


VHODNÁ CVIČENÍ JAKO PREVENCE ONEMOCNĚNÍ HEMOROIDY

Nádech a výdech

Toto cvičení můžeme provádět nejen na podložce, ale také třeba při čekání na autobus nebo ve frontě u pokladny. S hlubokým nádechem stáhněte co nejsilněji hýžďové svaly. Vydržte v nádechu alespoň pět vteřin a poté vydechněte. Opakujte cvičení alespoň dvacetkrát, a to klidně i třikrát denně. Tento cvik je vhodné cvičit také v případě, že již hemoroidálním onemocněním trpíte.

Kegelovy cviky

Cílem tohoto cvičení je zpevnění pánevního dna, a kromě prevence rozšířených hemoroidů má pozitivní vliv také na léčbu inkontinence. Celá sestava Kegelových cviků se skládá z 12 cviků. Mezi nejznámější patří:

  • Cvik v sedu - Položte se na podložku, nohy pokrčte a ruce si opřete o lokty. Střídavě se dotýkáme špičkami a patami podložky.

Cvičení a fyzickým aktivitám byste se měli věnovat alespoň třikrát týdně. Pravidelná chůze a limit 10 000 kroků by měla být vaše každodenní rutina. 

Focus Agency, s.r.o.

Zpět

DOPORUČUJEME

Inca Collagen Profertil Sedatif Kongresy Alphega Družstvo lékáren Instagram

OBSAH

PROFI

REKREAČNÍ SPORT PRO ZDRAVÍ KDYŽ JE NA VINĚ MUŽ ANEB I PÁNOVÉ MAJÍ PROBLÉMY S POČETÍM VÍTE, CO POMÁHÁ NA PIGMENTOVÉ SKVRNY? KALEIDOSKOP HOMEOPATIE ZA TÁROU: BOLESTI V KRKU V LÉTĚ ZEPTALI JSME SE ZA VÁS... CO SKRÝVAJÍ LESNÍ PLODY KDY A PROČ UŽÍVAT PROBIOTIKA? PŘÍRODOVĚDCI A INFORMATICI TESTOVALI ZNÁMÉ LÉKY NA NOVÝ KORONAVIRUS ZBAVTE SE PŘEBYTEČNÉ VODY V TĚLE MODERNÍ LÉČBA REVMATOIDNÍ ARTRITIDY: PACIENTI TRÁVÍ MINIMUM ČASU V NEMOCNICÍCH A DŘÍVE SE VRACEJÍ DO PRACOVNÍHO I BĚŽNÉHO ŽIVOTA MUDr. JAN HUGO - LÉČBA BRADAVIC PŘI ZÁCHRANĚ ZRAKU SE HRAJE O ČAS TOP 5 ČLÁNKŮ ČERVENCE NOVINKY Z PORTÁLU EDUCOMM 8-2020 KNIŽNÍ NOVINKY PARACETAMOL: BEZPEČNÁ LÉČBA SPOČÍVÁ V JEHO SPRÁVNÉM UŽÍVÁNÍ ŘEŠENÍ VAGINÁLNÍCH POTÍŽÍ Z POHLEDU LÉKÁRNÍKA III. SEZONNÍ PRODUKTOVÉ TIPY NADĚJÍ PRO LÉČBU COVID-19 JE ZAMEZIT ROZVOJI CYTOKINOVÉ BOUŘE SDÍLENÝ LÉKOVÝ ZÁZNAM OČIMA PRÁVNÍKA: KAŽDÝ JE POVINEN PŘEDCHÁZET VZNIKU ŠKOD ZVÝŠENÍ KOMPENZACÍ PRO AMBULANCE V RÁMCI ÚHRADOVÉ VYHLÁŠKY BIODYNAMICKÉ SVĚTLO POMÁHÁ SENIORŮM

RELAX

NA HORY ČI NA CESTY – VŽDY BEZ BOLESTI ACM – ZAMĚŘENO NA VLASY, NEHTY A PLEŤ S NEDOKONALOSTMI VYHODNOCENÍ EXPERTNÍ OCHRANY POKOŽKY SOUTĚŽ O SÉRUM S KMENOVÝMI BUŇKAMI NA ZESVĚTLENÍ PIGMENTACE LÉTO V TATRÁCH CYKLISTÉ POZOR! JÍZDA NA KOLE MŮŽE ZHORŠOVAT KVALITU SPERMIÍ CHCETE POZNAT KRÁSY SLOVENSKÉ A ČESKÉ PŘÍRODY SPOLU S NEVŠEDNÍMI ZÁŽITKY, KTERÉ ATMOSFÉRU JEŠTĚ UMOCNÍ? JAKO ŠLÁPNOUT NA HŘEBÍK SDÍLENÝ LÉKOVÝ ZÁZNAM PACIENTA UKÁZKA Z KNIŽNÍ NOVINKY NAKLADATELSTVÍ GRADA
Ochrana osobních údajů
©2015-20 Health communication s.r.o., magazin@hcom.cz