Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



TVOŘTE S NÁMI KVALITNÍ OBSAH: VÝSLEDKY ANKETY NA MAGAZÍNU



Od března letošního roku zjišťoval Magazín Healthcomm, člen rodiny odborných edukačních projektů Health communication, mezi lékárníky a farmaceutickými asistenty důležité informace, které ho posunou k atraktivnímu a vyhledávanému obsahu.

Průzkum formou ankety běžel nejen na samotném Magazínu, ale své názory jeho prostřednictvím mohli také vyjádřit účastníci letošních on-line kongresů, které pořádala sekce Healthcomm Professional.

Cílem bylo zjistit, jaké rubriky a témata čtenáře Magazínu nejvíce zajímají a co by si přáli v budoucnu v jeho obsahu najít. Zjištění z bezmála 200 preferencí z průzkumu pomohou redakci lépe sladit ediční plán časopisu s potřebami a zájmy cílové skupiny - lékárníků a farmaceutických asistentů.

Jaká témata by si čtenáři rádi přečetli v Magazínu?

V anketě mohli respondenti napsat, jakou problematiku by si chtěli osvěžit, popřípadě o ní načerpat nové informace prostřednictvím článku na Magazínu. Kde jim chybí informace?

Stejně jako v průběžných vyhodnoceních ankety (po 60 a 110 vyplněných) by čtenáři uvítali více článků o lékových interakcích. Častým poptávaným tématem byly také novinky z lékárenského sortimentu a obecně nové trendy léčby a výzkumy s kandidátními látkami na léky. V pořadí zájmu se pak objevila témata jako alergie, intolerance, kanabinoidy v léčbě, podpora funkce jater nebo tradiční téma, které lékárníky zajímá zejména v praxi, a to je výdej doplňků stravy a léků skupině těhotných a kojících klientek lékárny.

Poptávka po novinkách kopíruje také výsledek zájmu o jednotlivé formy sdělení na Magazínu, kde Novinky ze sortimentu patří mezi stálé rubriky. Nejčastěji respondenti uvedli, že je zajímají odborné články (téměř 65 % čtenářů), dále právě na obsahu vyhledávají rubriku Novinky ze sortimentu nebo Sezonní produktové tipy. Tradičně Magazín boduje u čtenářů se svými soutěžemi, zejména s šesti 3D soutěžemi, které vždy v ročníku proběhnou. Aktuálně "běží" 3D soutěž KDE SE VZALY ŠKOLNÍ TAŠKY? Počty otevření 3D soutěží se drží každoročně na předních příčkách zájmu o jednotlivé nasazené příspěvky na Magazínu. Vstupuje do nich v průměru přes 800 až 900 čtenářů - zaměstnanců českých lékáren.

Magazín čte pravidelně 32 % respondentů a 56, 7 % ho čte nepravidelně. Ochutnávku nových článků a rubrik přináší Magazín ve svých týdenních newsletterech. Pokud krátké anotace lékárníky zaujmout, projdou si i další články z obsahu. Mohou zde najít například i dva letošní seriály, a to výpravnou sérii do historie českých léků od PharmDr. Tomáše Arndta SLAVNÉ ČESKÉ LÉKY, který v září pokračuje již 8. dílem, nebo velmi inovativní formu aktuality ze světa vývoje a výzkumu nových molekul s přidaným komentářem odborníka, Mgr. Karla Šlegra: NADĚJNÉ MOLEKULY. Úspěšné seriály zveřejněné v posledních letech na Magazínu nabízí také samostatná záložka SERIÁLY. Připomenou si tak můžou Zapomenuté lékové formy, Eponyma v lékárně, Minerální abecedu nebo sérii článků o účincích jednotlivých minerálních solí dle Dr. Schusslera z ročníku 2021 (i toto téma se objevilo v TOP 20 preferovaných tématech ankety).

Všechna poptávaná témata si redakce zaznamenala a bude se snažit zajistit autory, kteří se jich ujmou a zpracují je pro čtenáře Magazínu. Jistě se tak zvedne i číslo průměrného zobrazení stránek www.hcmagazin.cz, které je v letošnímu ročníku zatím přes 14.000 zobr. / měsíc.

Redakce Magazínu Healthcomm si výsledků průzkumu velmi váží a zasadí se o to, aby obsah časopisu co nejlépe odpovídal potřebám a zájmům čtenářů. V nejbližší době se zaměří na rozšiřování nabídky článků, jak si je přáli čtenáři v anketě.

Redakce si cení důvěry čtenářů a bude se i nadále snažit o to, aby jim přinášela kvalitní a užitečný obsah! Děkujeme, že s námi chcete tvořit zajímavý obsah! 

Chramst

Zpět

15 LET OD PRVNÍHO KONGRESU

V březnu, konkrétně 5. a 6. 3. 2010, se v Brně konal vůbec první kongres Health communication. Z dochovaného programu se dozvíme, že mezi lektory byli PhDr. MUDr. Miroslav Krejčíř, Mgr. Jiří Jedelský nebo PhDr. Jarmila Daxnerová Kvapilová. Témata byla tedy nasnadě: Co vše je možné na první pohled zjistit o klientovi v lékárně, Stres v lékárně nebo Optimální komunikace farmaceutického asistenta. Vzpomínku Miroslava Krejčíře na začátky spolupráce se společností Health communication najdete mezi dalšími v článku BEZ SPOLUPRÁCE SE SKVĚLÝMI LIDMI SKVĚLOU AKCI NEUDĚLÁŠ! na aktuálním Magazínu. Historické fotografie z prvního brněnského kongresu si pak můžete prohlédnout na https://www.healthcomm.cz/ v oddíle ARCHIV. Ať jste již byli účastníky brněnského kongresu před 15 lety, nebo jste v té době zatím jen studovali, můžeme se opět v Brně všichni setkat toto jaro, a to v Quality Hotel Brno Exhibition Centre 9. 4. 2025, kde v jeden den proběhnou dva Pharmacy eventy - dopolední a odpolední, z nichž každý je samostatně akreditován u ČLnK.

TÝDEN MOZKU 2025

Druhý březnový týden (od 10. do 16. 3. 2025) bude opět patřit festivalu Týden mozku. Letošní, již 26. ročník, nabídne široké veřejnosti jedinečnou příležitost nahlédnout do světa neurovědy a porozumět funkcím lidské mysli. Akce představí nejnovější vědecké poznatky, ale také praktické tipy, jak mozek udržet v kondici. Týden mozku pořádá Akademie věd ČR v Praze, Brně a dalších městech po celé republice. Andrea Pačesová z Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR například vysvětlí, jak mohou neuropeptidy pomoci v léčbě neurodegenerativních nemocí a obezity. Filip Smolík z Psychologického ústavu AV ČR odhalí, jak lidská mysl zpracovává jazyk a jak se vyvíjí naše schopnost mluvit. Účastníci workshopu prozkoumají fascinující svět biologických hodin, které se synchronizují pomocí světla, ale přitom fungují i v naprosté tmě. Vstup na všechny akce festivalu je zdarma, na některé je ale nutná rezervace. Všechny informace na www.tydenmozku.cz.

V DUBNU V BRNĚ

Srdečně vás zveme na první, prezenční kongres roku 2025, který se bude konat 9. dubna 2025 v Brně, v Quality Hotelu Brno Exhibition Centre. Kongres bude rozdělený na dopolední a odpolední část, každá bude samostatně akreditována. Kongres je určený pro lékárníky, farmaceutické asistenty a další nelékařské zdravotnické profesionály. Opět se můžete těšit na kvalitní odborný program a na setkání s lektory, partnery i kolegy z lékáren. Registrovat se můžete již nyní na stránce organizátora: https://www.healthcomm.cz/. Při registraci můžete využít volný vstup přes kód Magazínu: MAG25BR

JUBILEJNÍ X. ON-LINE KONGRES HEALTHCOMMU

Zveme lékárníky a farmaceutické asistenty k účasti na jubilejním, desátém 3D 360° online kongresu Healthcomm Professional – BERN. Společně se od 20. března do 22. dubna 2025 podíváme do Švýcarska, speciálně do jeho hlavního města. Během 30dní můžete studovat v jedinečném konceptu kongresu ve virtuálním světě 3D prostoru. Na účastníky čeká pečlivě vybraný odborný i doprovodný program. Program kongresu bude rozdělen do dvou samostatně akreditovaných bloků přednášek, což vám umožní flexibilně si přizpůsobit účast podle vašich časových možností. Kongres se uskuteční online na platformě www.healthcomm.cz, kde se můžete již nyní zaregistrovat a získat všechny důležité informace. Pokud při registraci zadáte kód PHAR25BE, získáte bezplatný přístup.

DOPORUČUJEME