
Co bylo dříve, vejce nebo velikonoční zajíček?
To je otázka! Oba atributy mají spojitost s oslavou nového života: vejce jako symbol nových začátků a zajíc jako symbol plodnosti. Obojí se váže k jaru, kdy slavíme Velikonoce.
Patrně velikonoční role zajíčka začala v Německu. Zajíček (der Hase), speciálně velikonoční zajíček (der Osterhase) se k nám dostal až počátkem 20. století. V Německu snášel barevná vejce, která pak schovával dětem po zahradách. U nás nemá tento zvyk dlouhou tradici, ale připomíná nadílku lišky o první postní neděli - tzv. chození s liškou, kdy děti hledaly po stromech navěšené pečené preclíky.
Zajíc je symbolem plodnosti, života a štěstí. Zajíčka najdeme už v Bibli, kde představoval vše chudé, skromné a pokorné. Býval znázorňován také u nohou Panny Marie - jako symbol vítězství čistoty nad tělesným pokušením.
U každého zajíčka hledejte produktový tip, dobře si informace nastudujte, protože se vám budou hodit v testu. Pro 8 z vás máme za správné vyplnění testu připravené dárky v podobě e-poukázek na kosmetické a potravinářské produkty.
Nákup, losování a rozesílka cen jsou plně v režii společnosti Health communication s. r. o. Ceny se se nijak nevztahují k partnerům soutěže.
Účastí v soutěžích na Magazínu souhlasíte s pravidly.
VSTUPTE DO SOUTĚŽE ZDE
V březnu, konkrétně 5. a 6. 3. 2010, se v Brně konal vůbec první kongres Health communication. Z dochovaného programu se dozvíme, že mezi lektory byli PhDr. MUDr. Miroslav Krejčíř, Mgr. Jiří Jedelský nebo PhDr. Jarmila Daxnerová Kvapilová. Témata byla tedy nasnadě: Co vše je možné na první pohled zjistit o klientovi v lékárně, Stres v lékárně nebo Optimální komunikace farmaceutického asistenta. Vzpomínku Miroslava Krejčíře na začátky spolupráce se společností Health communication najdete mezi dalšími v článku BEZ SPOLUPRÁCE SE SKVĚLÝMI LIDMI SKVĚLOU AKCI NEUDĚLÁŠ! na aktuálním Magazínu. Historické fotografie z prvního brněnského kongresu si pak můžete prohlédnout na https://www.healthcomm.cz/ v oddíle ARCHIV. Ať jste již byli účastníky brněnského kongresu před 15 lety, nebo jste v té době zatím jen studovali, můžeme se opět v Brně všichni setkat toto jaro, a to v Quality Hotel Brno Exhibition Centre 9. 4. 2025, kde v jeden den proběhnou dva Pharmacy eventy - dopolední a odpolední, z nichž každý je samostatně akreditován u ČLnK.
Srdečně vás zveme na první, prezenční kongres roku 2025, který se bude konat 9. dubna 2025 v Brně, v Quality Hotelu Brno Exhibition Centre. Kongres bude rozdělený na dopolední a odpolední část, každá bude samostatně akreditována. Kongres je určený pro lékárníky, farmaceutické asistenty a další nelékařské zdravotnické profesionály. Opět se můžete těšit na kvalitní odborný program a na setkání s lektory, partnery i kolegy z lékáren. Registrovat se můžete již nyní na stránce organizátora: https://www.healthcomm.cz/. Při registraci můžete využít volný vstup přes kód Magazínu: MAG25BR