Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



PRVNÍ VOLBA LÉKÁRNÍKA 2024 POKRAČUJE



Po více jak roční pauze se vracíme k oblíbené anketě První volba lékárníka.

Průzkum odstartoval na e-learningovém portálu Educomm v roce 2018 s názvem První volba lékárníka 2018 a hned v prvním ročníku se ho zúčastnilo 579 zaměstnanců českých lékáren, kteří uváděli své preference u přípravků v 62 kategoriích. V roce 2019 se do průzkumu První volba lékárníka zapojilo již 659 zaměstnanců lékáren celé ČR (461 lékárníků a 198 farmaceutických asistentů). V roce 2020 to bylo 691 unikátních účastníků (468 lékárníků a 223 asistentů), v ročníku 2021 volilo 672 respondentů (503 lékárníků a 169 asistentů) z lékáren celé ČR. V doposud posledním průzkumu v řadě, v První volbě lékárníka 2022, své preference produktům označilo 543 lékárníků a farmaceutických asistentů napříč spektrem všech typů lékáren - řetězcových i nezávislých.

Účastníci z řad registrovaných lékárníků a farmaceutických asistentů na portálu Educomm.cz uváděli z volně prodejných léčivých přípravků (LP), doplňků stravy (DS), kosmetických produktů (K) či potraviny pro zvláštní lékařské účely (PZLÚ) ten, který je pro ně z vlastních zkušeností produktem první volby. Kterému důvěřují a jsou přesvědčeni o jeho benefitech, pro které ho mohou pacientům doporučit pro tzv. samoléčbu. Po kterém sahají i sami, když se necítí ve své kůži.

Všechny předchozí ročníky měly kolem 50 až 60 kategorií, které představovaly obtíže, se kterými klienti do lékáren nejčastěji přicházejí.

MILUJEME ANKETY POPULARITY

Lidé jsou obecně fascinováni srovnáváním. Žebříčky popularity a ankety s výběrem oblíbeného produktu uspokojují tuto touhu po přehledu v dané oblasti a pro osobní rozhodování v případě výběru při nákupu. Nabízí nám jednodušší cestu hledání a usnadňují nám rozhodování. Žebříčky TOP produktů nám dávají jednoduchý a rychlý způsob, jak snadno zjistit, co je "nejlepší", "nejoblíbenější" nebo "nejprodávanější". Ukazují, co si vybrali ostatní.

U odborníků také podtrhují pocit sounáležitosti, možná i potvrzení toho, že i ostatní kolegové mají podobný názor na ten či onen produkt. Možná, že jde o jistou formu zábavného sdílení a mohou vést k interakci. Jak jsme volili v této kategorii u nás v lékárně a jak kolegové na druhém konci republiky?

Profesionálové ve svém oboru disponují hlubokými znalostmi a zkušenostmi s danými produkty. Sdílením informací o produktech, kterým důvěřují, nebo s nimiž mají dobrou zkušenost, přispívají k cenným poznatkům pro ostatní. Tyto poznatky pomáhají zmapovat trendy, preference a vnímání trhu v daném segmentu. Sdílení informací o osvědčených produktech může usnadnit práci ostatním odborníkům a urychlit jejich rozhodování. Sdílení informací o inovativních a užitečných produktech podporuje šíření poznatků a stimuluje další inovace v oboru.

Často se ale ukáže, že vyhrává tradice - tak tomu bylo u řady kategorií průzkumu První volba lékárníka, kdy nebylo výjimkou, že produkt v dané kategorii zvítězil pětkrát po sobě. Zajímavé je také sledovat tzv. „skokany roku", tedy přípravky, které v průběhu let, kdy průzkum První volba lékárníka probíhal, stoupaly po žebříčku nenápadně až na posty nejvyšší.

Zájem o žebříčky popularity a ankety s výběrem oblíbeného produktu je přirozenou součástí lidské touhy po srovnání, usnadnění rozhodování a pocitu sounáležitosti. Pro výrobní firmy jsou ankety cenným nástrojem marketingu a slouží k budováním důvěryhodnosti produktů.

PRVNÍ VOLBA LÉKÁRNÍKA 2024

I když ankety, průzkumy a analýzy mají lékárníci v Educommu (a také na Magazínu) v oblibě, víme, že volit v 50 až 60 kategoriích je časově velmi náročný úkol. Proto anketa prošla inovací a bude letos probíhat ve 4 etapách. Během roku se tedy zrealizují čtyři dílčí průzkumy oblíbenosti, kde budou respondenti volit vždy ve vybraných kategoriích. Přesná pravidla najdou lékárníci na Educommu.

První sada kategorií zná již své TOP produkty ve 23 kategoriích a brzy vás s výsledky seznámíme. První části ankety, která se uzavřela v květnu, se zúčastnilo celkem 515 zaměstnanců lékáren, kteří odevzdali celkem 10 412 hlasů pro První volbu lékárníka I / 2024, kdy mohli volit produkty na prvním až třetím místě v každé kategorii.

 

Druhá sada kategorií v průzkumu Volba lékárníka 2024 je právě spuštěna na Educommu!

VSTUPTE DO DRUHÉ ČÁSTI ANKETY PŘES BANNER:

Těšíme se na výsledky!

Na Magazínu vás s nimi budeme průběžně seznamovat, jak jste byli zvyklí i z předchozích ročníků tohoto nezávislého průzkumu. Články, které se týkaly výsledků v jednotlivých katerogiích, patří historicky k nejčtenějším příspěvkům Magazínu Healthcomm.

-red-

PRVNÍ VOLBA LÉKÁRNÍKA 2024: VETERINÁRNÍ KLOUBNÍ VÝŽIVA
Zpět

15 LET OD PRVNÍHO KONGRESU

V březnu, konkrétně 5. a 6. 3. 2010, se v Brně konal vůbec první kongres Health communication. Z dochovaného programu se dozvíme, že mezi lektory byli PhDr. MUDr. Miroslav Krejčíř, Mgr. Jiří Jedelský nebo PhDr. Jarmila Daxnerová Kvapilová. Témata byla tedy nasnadě: Co vše je možné na první pohled zjistit o klientovi v lékárně, Stres v lékárně nebo Optimální komunikace farmaceutického asistenta. Vzpomínku Miroslava Krejčíře na začátky spolupráce se společností Health communication najdete mezi dalšími v článku BEZ SPOLUPRÁCE SE SKVĚLÝMI LIDMI SKVĚLOU AKCI NEUDĚLÁŠ! na aktuálním Magazínu. Historické fotografie z prvního brněnského kongresu si pak můžete prohlédnout na https://www.healthcomm.cz/ v oddíle ARCHIV. Ať jste již byli účastníky brněnského kongresu před 15 lety, nebo jste v té době zatím jen studovali, můžeme se opět v Brně všichni setkat toto jaro, a to v Quality Hotel Brno Exhibition Centre 9. 4. 2025, kde v jeden den proběhnou dva Pharmacy eventy - dopolední a odpolední, z nichž každý je samostatně akreditován u ČLnK.

V DUBNU V BRNĚ

Srdečně vás zveme na první, prezenční kongres roku 2025, který se bude konat 9. dubna 2025 v Brně, v Quality Hotelu Brno Exhibition Centre. Kongres bude rozdělený na dopolední a odpolední část, každá bude samostatně akreditována. Kongres je určený pro lékárníky, farmaceutické asistenty a další nelékařské zdravotnické profesionály. Opět se můžete těšit na kvalitní odborný program a na setkání s lektory, partnery i kolegy z lékáren. Registrovat se můžete již nyní na stránce organizátora: https://www.healthcomm.cz/. Při registraci můžete využít volný vstup přes kód Magazínu: MAG25BR

JUBILEJNÍ X. ON-LINE KONGRES HEALTHCOMMU

Zveme lékárníky a farmaceutické asistenty k účasti na jubilejním, desátém 3D 360° online kongresu Healthcomm Professional – BERN. Společně se od 20. března do 22. dubna 2025 podíváme do Švýcarska, speciálně do jeho hlavního města. Během 30dní můžete studovat v jedinečném konceptu kongresu ve virtuálním světě 3D prostoru. Na účastníky čeká pečlivě vybraný odborný i doprovodný program. Program kongresu bude rozdělen do dvou samostatně akreditovaných bloků přednášek, což vám umožní flexibilně si přizpůsobit účast podle vašich časových možností. Kongres se uskuteční online na platformě www.healthcomm.cz, kde se můžete již nyní zaregistrovat a získat všechny důležité informace. Pokud při registraci zadáte kód PHAR25BE, získáte bezplatný přístup.

DOPORUČUJEME