Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



PRŮZKUM EDUCOMM NA TÉMA VZDĚLÁVÁNÍ



Vzdělávací portál společnosti Health communication s.r.o. Educomm.cz přináší na své platformě již od roku 2012 video přednášky, tematické akademie a e-learningové kurzy pro farmaceuty. Akreditované studijní formy jsou pak zařazené do systému celoživotního vzdělávání lékárníků dle řádu ČLnK. Bonusové prezentace pak slouží pro osobní rozvoj a jako zdroj informací o novinkách na farmaceutickém trhu. V Educommu je registrováno více jak 4 500 aktivních uživatelů z řad lékárníků a farmaceutických asistentů a většina z nich je i pravidelnými čtenáři Magazínu Healthcomm.

V letošním roce proběhl na Educomm.cz průzkum formou online dotazníku, který měl zmapovat přání a preference studujících farmaceutů týkající se forem, obsahu a časových kritérií jednotlivých vzdělávacích modulů, které nabízí edukační subjekty na našem trhu. Otázek v dotazníku bylo mnoho, primárně se daly rozdělit na dvě hlavní kategorie:

A. Pestrost nabídky, osobní preference a přínos vzdělávacích projektů edukačních společností pro profesní rozvoj.

B. Kvalita a kvantita předávání informací prostřednictvím obchodních reprezentantů výrobních a distribučních firem týkajících se nových i tradičních léčivých přípravků a ostatního lékárenského sortimentu.

Průzkumu, který probíhal od května do října 2022, se zúčastnilo 348 lékárníků a farmaceutických asistentů. Zastoupení měli jak lékárníci z nezávislých, tak i řetězcových lékáren napříč ČR. 

............

Za nejkomfortnější formu pro rozšíření znalostí považují respondenti i v roce 2022 fyzickou účast na vzdělávací akci (nebo osobní schůzku s REPs), hned v závěsu je ale preference video přednášky či kurzu. Tato otázka byla zásadní pro zjištění, jak s ochotou a výběrem forem profesního vzdělávání „zamávaly" dva poslední roky, které se nesly ve znamení protiepidemických nařízení a zejména omezení kontaktů. Nás v redakci těší, že třetím nejčastějším zdrojem zůstává psaný text, ať již ve formě studií, odborných článků nebo rozhovorů. Není se ani čemu divit, že mezi nejčastěji poptávanými tématy se v hojném počtu objevila psychologie. Stres se díky krizi ve společnosti, kterou po době covidové dále rozvinula energetická otázka a existence válečného konfliktu na Ukrajině, podepisuje na našem psychickém zdraví. A to mají lidé v pomáhající profesi ohrožené velmi často.

............

VÝBĚR Z VÝSLEDKŮ PRŮZKUMU - KATEGORIE A

Pestrost nabídky, osobní preference a přínos vzdělávacích projektů edukačních společností pro profesní rozvoj.

Čas je čím dál dražší komodita, což ukázal i průzkum. Kromě tradičních prezenčních forem vzdělávání se v kombinaci často uplatňují i online edukační akce. Výběr je skutečně pestrý a nové formy dávají možnost volit si čas, místo a téma, které lékárníkům aktuálně vyhovují. Proto má společnost Health communication ve své nabídce pestrou paletu forem vzdělávání, aby si mohl každý studující vybrat...

VÝBĚR Z VÝSLEDKŮ PRŮZKUMU KATEGORIE B

Také tradiční vztahy obchodních zástupců s lékárnami doznaly v době koronavirové pandemie výrazných změn. Jak je na tom kvalita a kvantita předávání informací prostřednictvím obchodních reprezentantů výrobních a distribučních firem týkajících se nových i tradičních léčivých přípravků a ostatního lékárenského sortimentu?

Zpět

15 LET OD PRVNÍHO KONGRESU

V březnu, konkrétně 5. a 6. 3. 2010, se v Brně konal vůbec první kongres Health communication. Z dochovaného programu se dozvíme, že mezi lektory byli PhDr. MUDr. Miroslav Krejčíř, Mgr. Jiří Jedelský nebo PhDr. Jarmila Daxnerová Kvapilová. Témata byla tedy nasnadě: Co vše je možné na první pohled zjistit o klientovi v lékárně, Stres v lékárně nebo Optimální komunikace farmaceutického asistenta. Vzpomínku Miroslava Krejčíře na začátky spolupráce se společností Health communication najdete mezi dalšími v článku BEZ SPOLUPRÁCE SE SKVĚLÝMI LIDMI SKVĚLOU AKCI NEUDĚLÁŠ! na aktuálním Magazínu. Historické fotografie z prvního brněnského kongresu si pak můžete prohlédnout na https://www.healthcomm.cz/ v oddíle ARCHIV. Ať jste již byli účastníky brněnského kongresu před 15 lety, nebo jste v té době zatím jen studovali, můžeme se opět v Brně všichni setkat toto jaro, a to v Quality Hotel Brno Exhibition Centre 9. 4. 2025, kde v jeden den proběhnou dva Pharmacy eventy - dopolední a odpolední, z nichž každý je samostatně akreditován u ČLnK.

V DUBNU V BRNĚ

Srdečně vás zveme na první, prezenční kongres roku 2025, který se bude konat 9. dubna 2025 v Brně, v Quality Hotelu Brno Exhibition Centre. Kongres bude rozdělený na dopolední a odpolední část, každá bude samostatně akreditována. Kongres je určený pro lékárníky, farmaceutické asistenty a další nelékařské zdravotnické profesionály. Opět se můžete těšit na kvalitní odborný program a na setkání s lektory, partnery i kolegy z lékáren. Registrovat se můžete již nyní na stránce organizátora: https://www.healthcomm.cz/. Při registraci můžete využít volný vstup přes kód Magazínu: MAG25BR

JUBILEJNÍ X. ON-LINE KONGRES HEALTHCOMMU

Zveme lékárníky a farmaceutické asistenty k účasti na jubilejním, desátém 3D 360° online kongresu Healthcomm Professional – BERN. Společně se od 20. března do 22. dubna 2025 podíváme do Švýcarska, speciálně do jeho hlavního města. Během 30dní můžete studovat v jedinečném konceptu kongresu ve virtuálním světě 3D prostoru. Na účastníky čeká pečlivě vybraný odborný i doprovodný program. Program kongresu bude rozdělen do dvou samostatně akreditovaných bloků přednášek, což vám umožní flexibilně si přizpůsobit účast podle vašich časových možností. Kongres se uskuteční online na platformě www.healthcomm.cz, kde se můžete již nyní zaregistrovat a získat všechny důležité informace. Pokud při registraci zadáte kód PHAR25BE, získáte bezplatný přístup.

DOPORUČUJEME