
Umělá inteligence (AI) se stává stále důležitějším nástrojem také pro manažery ve farmaceutickém průmyslu. Díky svým schopnostem zpracovávat velké množství dat, identifikovat trendy a automatizovat úkoly může AI výrazně zlepšit rozhodování, efektivitu a konkurenceschopnost farmaceutických společností. V oboru dokáže AI analyzovat historická data o prodeji léků, sledovat chování pacientů / klientů lékáren a e-shopů a podat v rychlém čase dostupné informace o konkurenčních produktech. S její pomocí lze předpovědět budoucí trendy a poptávku po nových lécích. Manažerům pomůže s automatizací rutinních úkolů, jako je zadávání dat a vytváření reportů, což uvolňuje zaměstnance pro kreativnější práci. A i zde jim umí AI pomoci. Kdo se rychle zorientuje v AI revoluci, může ušetřit čas i peníze.
Je proto důležité, aby manažeři farmaceutických společností porozuměli možnostem AI a byli schopni ji efektivně při své práci využívat.
Manažeři v éře AI: Workshop Health communication o umělé inteligenci přilákal odborníky z farmaceutických společností
S cílem pomoci manažerům chytře implementovat nástroje AI do každodenní praxe uspořádal tým Health communication a Eduwin workshop s názvem „Manažeři v Éře AI: Jak vést svoji práci v tempu doby", který proběhl 16. října 2024 v pražském Karlíně. Akce přilákala přes 50 účastníků.
Mgr. Martin Krček je odborník s bohatými zkušenostmi v konverzační AI. Vedl týmy AI ve společnostech AT&T, IBM, a organizoval globální Voice Hackathon. Pracoval na implementaci hlasových asistentů a chatbotů pro renomované organizace, jako jsou Electrolux, ComApp, Český rozhlas a poskytoval workshopy pro O2, Google a ČSOB. V praktických ukázkách nastínil, jak si například zjednodušit práci při přepisování hlasových záznamů z videí, přednášek nebo seminářů. Jak si rychle nadabovat klip ve 4 světových jazycích?
Pod vedením zkušeného lektora Martina Krčka, uznávaného odborníka na technologie a jejich aplikaci v byznysu, se účastníci dozvěděli o nejnovějších trendech a možnostech využití umělé inteligence.
Jak nejlépe využít ChatGPT a dalších AI nástroje při své práci, v interní i externí komunikaci?
Workshop se zaměřil především na praktické využití AI v každodenním řízení projektů a týmů, automatizaci rutinních činností a zlepšení rozhodovacích procesů. Důraz byl kladen na to, jak AI zjednodušuje komplexní procesy, poskytuje manažerům více času na strategické úkoly a nabízí nástroje pro zvýšení produktivity týmů.
Jedním z vrcholů workshopu byly praktické ukázky nástrojů AI, které si účastníci mohli sami vyzkoušet. Díky interaktivním cvičením a simulacím měli účastníci možnost přímo vidět, jak mohou AI nástroje zvýšit jejich produktivitu a zefektivnit týmovou práci. Martin Krček navíc sdílel konkrétní příklady z praxe, které ukazují, jak mohou manažeři začít implementovat AI do své každodenní práce, například při tvorbě webových stránek, prezentací nebo propagačních materiálů včetně videí.
Organizátoři z Health communication a Eduwinu připravili online variantu a záznam workshopu, aby poskytli informace i těm, kteří se nemohli říjnové akce zúčastnit. V plánu jsou další kurzy a semináře.
Zpracovali -red-, Jan Štolba a AI
V březnu, konkrétně 5. a 6. 3. 2010, se v Brně konal vůbec první kongres Health communication. Z dochovaného programu se dozvíme, že mezi lektory byli PhDr. MUDr. Miroslav Krejčíř, Mgr. Jiří Jedelský nebo PhDr. Jarmila Daxnerová Kvapilová. Témata byla tedy nasnadě: Co vše je možné na první pohled zjistit o klientovi v lékárně, Stres v lékárně nebo Optimální komunikace farmaceutického asistenta. Vzpomínku Miroslava Krejčíře na začátky spolupráce se společností Health communication najdete mezi dalšími v článku BEZ SPOLUPRÁCE SE SKVĚLÝMI LIDMI SKVĚLOU AKCI NEUDĚLÁŠ! na aktuálním Magazínu. Historické fotografie z prvního brněnského kongresu si pak můžete prohlédnout na https://www.healthcomm.cz/ v oddíle ARCHIV. Ať jste již byli účastníky brněnského kongresu před 15 lety, nebo jste v té době zatím jen studovali, můžeme se opět v Brně všichni setkat toto jaro, a to v Quality Hotel Brno Exhibition Centre 9. 4. 2025, kde v jeden den proběhnou dva Pharmacy eventy - dopolední a odpolední, z nichž každý je samostatně akreditován u ČLnK.
Druhý březnový týden (od 10. do 16. 3. 2025) bude opět patřit festivalu Týden mozku. Letošní, již 26. ročník, nabídne široké veřejnosti jedinečnou příležitost nahlédnout do světa neurovědy a porozumět funkcím lidské mysli. Akce představí nejnovější vědecké poznatky, ale také praktické tipy, jak mozek udržet v kondici. Týden mozku pořádá Akademie věd ČR v Praze, Brně a dalších městech po celé republice. Andrea Pačesová z Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR například vysvětlí, jak mohou neuropeptidy pomoci v léčbě neurodegenerativních nemocí a obezity. Filip Smolík z Psychologického ústavu AV ČR odhalí, jak lidská mysl zpracovává jazyk a jak se vyvíjí naše schopnost mluvit. Účastníci workshopu prozkoumají fascinující svět biologických hodin, které se synchronizují pomocí světla, ale přitom fungují i v naprosté tmě. Vstup na všechny akce festivalu je zdarma, na některé je ale nutná rezervace. Všechny informace na www.tydenmozku.cz.
Srdečně vás zveme na první, prezenční kongres roku 2025, který se bude konat 9. dubna 2025 v Brně, v Quality Hotelu Brno Exhibition Centre. Kongres bude rozdělený na dopolední a odpolední část, každá bude samostatně akreditována. Kongres je určený pro lékárníky, farmaceutické asistenty a další nelékařské zdravotnické profesionály. Opět se můžete těšit na kvalitní odborný program a na setkání s lektory, partnery i kolegy z lékáren. Registrovat se můžete již nyní na stránce organizátora: https://www.healthcomm.cz/. Při registraci můžete využít volný vstup přes kód Magazínu: MAG25BR
Zveme lékárníky a farmaceutické asistenty k účasti na jubilejním, desátém 3D 360° online kongresu Healthcomm Professional – BERN. Společně se od 20. března do 22. dubna 2025 podíváme do Švýcarska, speciálně do jeho hlavního města. Během 30dní můžete studovat v jedinečném konceptu kongresu ve virtuálním světě 3D prostoru. Na účastníky čeká pečlivě vybraný odborný i doprovodný program. Program kongresu bude rozdělen do dvou samostatně akreditovaných bloků přednášek, což vám umožní flexibilně si přizpůsobit účast podle vašich časových možností. Kongres se uskuteční online na platformě www.healthcomm.cz, kde se můžete již nyní zaregistrovat a získat všechny důležité informace. Pokud při registraci zadáte kód PHAR25BE, získáte bezplatný přístup.