Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Online informace pro lékárny



DENTÁLNÍ HYGIENU NAVŠTĚVUJE JEN 19 PROCENT ČECHŮ



Nelichotivá fakta o dentální péči Čechů přinesl průzkum agentury STEM/MARK, který se zaměřil na ústní hygienu. Nejčastějšími důvody, proč si vůbec zuby nevyčistit, je aktuální únava a nedostatek času.

Čtyři procenta Čechů netuší, co je dentální hygiena 

Z nejnovějšího průzkumu, který pro společnost dm drogerie markt připravila agentura STEM/MARK, mimo jiné vyplynulo, že 4 % dotázaných vůbec netuší, co znamená označení dentální hygiena. Bezmála polovina Čechů z průzkumu, kterého se zúčastnilo celkem 513 osob ve věku od 18 do 64 let, ji pak nikdy nenavštívila. Šetření také ukázalo, že svého dentálního hygienika lidé nejčastěji navštěvují nepravidelně, jedná se o 22 % dotázaných.

„Toto procento se dále liší dle věku. Mezi nejmladšími věkovými kategoriemi od 18 do 29 let je to 32 %, přičemž tento podíl s věkem postupně klesá až na hodnotu 12 % ve věkové kategorii nad 60 let," přibližuje výsledky průzkumu Jiří Peroutka, manažer komunikace dm drogerie markt.

Ženy se o zuby starají pečlivěji

Větší pozornost péči o zuby obecně podle průzkumu věnují ženy. Navštěvují častěji svého zubního lékaře (po šesti měsících nebo častěji jej navštíví 58 % žen oproti 46 % mužů), také zubaře navštěvují častěji již při prvních projevech obtíží (60 % žen oproti 48 % mužů). Ženám se rovněž méně často stane, že vynechají základní čištění chrupu. Nikdy nebo téměř nikdy čištění zubů nevynechá 51 % žen, zatímco u mužů je to 32 %. Ženy pak rovněž pečlivěji vybírají zubní kartáček i pastu.

Půlka Čechů si nečistí jazyk, 65 % však používá mezizubní kartáček

Průzkum rovněž mapoval, jaké prostředky Češi v péči o ústní dutinu používají. Velkým překvapením není zubní pasta či ruční zubní kartáček, ukázalo se však, že jsou Češi zvyklí zařazovat do rutiny také další pomůcky. Kupříkladu až 65 % dotázaných užívá mezizubní kartáček, z toho 18 % alespoň jednou denně. Ústní vodu používá na 75 % Čechů. Popularitu si prozatím nezískal jednosvazkový zubní kartáček (používá jej jen 23 %), ústní sprcha (10 %) ani škrabka na jazyk (16 %). Z šetření zároveň vyplynulo, že 53 % lidí si žádným způsobem nečistí povrch jazyka.

„Více než třetina lidí si nejčastěji čistí jazyk pomocí zubního kartáčku, a to buď přímo jeho štětinami, případně stěrkou na zadní straně hlavice. Více než polovina Čechů si však jazyk neudržuje vůbec. Přitom povlak na jazyku obsahuje řadu bakterií, který způsobuje nepříjemný zápach z úst," vysvětluje Jiří Peroutka z dm drogerie markt, která má v nabídce širokou škálu přípravků k péči o zubní dutinu včetně stěrky na jazyk. dm značka Dontodent nabízí prvotřídní výrobky pro dentální hygienu, pomáhá tak udržet ústní dutinu čistou a zdravou.

Loni společnost dm drogerie oslavila již 30 let svého působení na českém trhu. Letos již potřinácté zamířil v březnu a dubnu dm preventivní program „Veselé zoubky“ do základních škol. 

 

Zdroj Tisková zpráva společnosti dm drogerie markt s.r.o.

Chuťové pohárky jazyka se obnovují každých 10 až 14 dní?

Jazyk je jedním z nejčistších orgánů v těle? Může být však také zdrojem infekcí nebo zánětů, pokud je poraněn nebo podrážděn.

Jazyk může odrážet celkový stav zdraví člověka? Barva, tvar, povrch a vlhkost jazyka mohou naznačovat přítomnost některých nemocí nebo nedostatků. Například bledý jazyk může signalizovat anémii, černý ukazuje na houbové onemocnění nebo na vliv léků a jazyk s bílým povlakem může souviset s kandidózou nebo dehydratací.

Zpět

ATRAKTIVNÍ TÉMATA BŘEZNOVÉHO ON-LINE KONGRESU

První letošní akreditovanou akcí pro lékárníky a farmaceutické asistenty je VIII. 3D 360° kongres Healthcomm Professional – Berlin, v jehož on-line prostředí můžete studovat přednášky od 13. března 2024 až do 14. dubna 2024. Registrace je dostupná prostřednictvím tlačítka "Přihlášení" na webu www.healthcomm.cz v sekci „ONLINE AKCE“. Máte možnost vybrat si mezi slovenskou nebo českou registrací. S registrací vám také pomůže manuál, který naleznete v článku na Magazínu: NOVÉ STRÁNKY HEALTHCOMM PROFESSIONAL. Kongres bude spuštěný online na dobu 30 dní, a odborný obsah bude akreditován u ČLnK, ČKFA, SKMTP a POUZP. Velkým lákadlem jsou atraktivní témata přednášek: Jarní detoxikace pomocí léčivých hub a rostlin, Imunologie člověka s důrazem na alergický zánět, Doplňky stravy pro kojící ženy, Regulace reklamy na léčivé přípravky či problematika funkční zácpy aj. Předešlého on-line kongresu se zúčastnilo přes 1500 účastníků. Využít můžete také kód MAG24 pro volný vstup. ČLnK ohodnotila celý odborný program celkem 13 body, vystudovat ale můžete i samostatné bloky za příslušný počet bodů do systému CV.

ČERNÉHO KAŠLE RAPIDNĚ PŘIBÝVÁ

Do Informačního systému infekčních nemocí (ISIN) bylo od začátku roku 2024 do 13. 2. nahlášeno již 698 případů černého kašle. Onemocnění zasahuje všechny věkové skupiny, nejvíce případů je hlášeno ale u teenagerů ve věku 12 až 18 let. Znepokojující je už 16 infekcí černým kašlem u dětí do jednoho roku. Černý kašel ohrožuje zejména novorozence a plně neočkované kojence. Jde o vysoce nakažlivé onemocnění respiračního traktu způsobené bakterií Bordetella pertussis. Patří mezi vůbec nejzávažnější onemocnění dětského věku.Podobnou situaci hlásí podle ECDC i další evropské země, jako například Dánsko, Chorvatsko, Belgie či Nizozemí. Trápí vás kašel a zhoršuje se v noci? Nechte se vyšetřit! Vyšetření probíhá stejně jako odběr z nosu na covid-19. Více na stránkách https://szu.cz/aktuality/

SOUTĚŽ OD SRDCE PRO SRDCE

Na Educommu probíhá celý únor soutěž o 4 tlakoměry prémiové značky microlife. Výherci si navíc budou moci vybrat barvu tohoto užitečného pomocníka pro domácí diagnostiku. Prvního výherce vylosují v Educommu již 14. února - na svátek sv. Valentýna!

SUCHEJ ÚNOR

Český národ pije nad míru. Suchej únor je česká osvětová kampaň, která již od roku 2013 podporuje a propaguje měsíční abstinenci od alkoholu. Akci pořádá organizace Suchej únor (dříve Liga otevřených mužů). Vyzývá lidi k měsíčnímu odepření si alkoholických nápojů a zvědomění si svého vztahu k alkoholu, případně též poukazuje na jeho rizikové užívání. Podle průzkumu ResSOLUTION Group a Nielsen se každoročně do výzvy hlásí kolem 900 000 lidí. Heslo letošního ročníku je “Suchou cestou“. Lákadlem pro registrované je mj. únorový bylinkovo-čajový kalendář naplněný českými čaji Leros. Více na https://suchejunor.cz/.

DOPORUČUJEME


JAKÉ TÉMA BY VÁS ZAUJALO V ČLÁNKU ČI PŘEDNÁŠCE?

verbální komunikace
neverbální komunikace
empatie